Kremlin pressure on RBC due to publications about the environment of Putin – source

Кремль давит на "РБК" из-за публикаций об окружении Путина, - источник

Shareholders of media holding “RBC” increased pressure of the Kremlin after the publication of the article on the “Putin’s Palace” in Gelendzhik. In this regard, from their positions, were forced to leave the chief editor and the chief editor of “RBC” writes the Agency Reuters with reference to sources in holding.

We are talking about the publication of the “Opposite “Putin’s Palace” near Gelendzhik will begin to breed oysters,” published in the “RBK” of may 11.

On this day it became known about criminal case about swindle in “RBC”.

According to the source Reuters, that the text “provoked” the Kremlin and forced him to turn to the owners of the publication.

The publication notes that the newspaper “RBK “has angered the Kremlin last few months, including publications about the business man, who Reuters calls a son-in-law of Putin.

At the same time, the President’s press Secretary Dmitry Peskov said that the Kremlin has nothing to do with changes in the holding.

“We have repeatedly said and continue to say that there can be no question of any pressure on the editorial policy or the media in General,” – said Peskov, adding that his recent meeting with the former chief editor of “RBC” Elizaveta Osetinskaya they did not discuss her dismissal.

Earlier it was reported that the chief editor and the chief editor of “RBC” leave this holding because of disagreements with management.

Earlier in Russia opened a criminal case on the allegations of fraud in the media holding “RBC”.

Earlier media wrote that the Russian businessman Mikhail Prokhorov in talks to sell the media holding “RBC”. The most likely buyer was the name of the holding “national media group” Yuri Kovalchuk. However, later denied this information.

Source