TV channel NewsOne was replaced by the owner

Телеканал NewsOne сменил владельца

NewsOne passed the property of the people’s Deputy Taras Kozak

The new owner became a member of the Opposition bloc Taras Kozak. Information about the sales came two days after the decision of the Parliament on sanctions against the channel.

The people’s Deputy Eugene Moore, who until recently was the owner of the TV channel NewsOne, announced its sale to the people’s Deputy Taras Kozak (faction of the Opposition bloc). About this Moore Friday, October 5, reported on his page in Facebook.

“Today, the owner of the corporate rights of the TV channel NewsOne was my friend and colleague Taras Kozak. I wish him and team success and growth,” wrote Moore.

Recall that in late August this year, the former Deputy head of the presidential administration of Ukraine Viktor Yanukovych Andriy Portnov said that became Manager of the TV channel NewsOne for a period of three years.

“I inform that on Monday in Vienna has signed a management agreement NewsOne TV channel. The owner of one hundred percent of the authorized Fund of the company Vladimir Moore gave me a channel in the control period of three years. Under the terms of the contract, I’m on a commercial basis given the right to carry out all the activities for managing the channel,” wrote Portnow.

At the same time, in July of 2018, according to Interfax, the ownership structure of television has changed: the owner of OOO news 24 hours became the Swiss company MW Investment AG, the ultimate beneficiary of which is the father Evgeniy murayev Vladimir Moore.

The Verkhovna Rada on 4 October endorsed the proposal for the use of personal special economic and other restrictive measures (sanctions) of NewsOne and TV 112 Ukraine.

OTV news Telegram. Subscribe to our channel https://t.me/korrespondentnet

Source